Sledujte nás:

Cesta: Hlavní strana > Tiskové zprávy

Pozor: tento článek již nemusí být aktuální. Poslední aktualizace: 11. 2. 2016 10:34

Příbramská nemocnice získala značku kvality a bezpečí

Vydáno: 11. 2. 2016 10:34

Celostátní značkou kvality zdravotní péče – českou akreditací SAK ČR (Spojená akreditační komise ČR) se Oblastní nemocnice Příbram může „pyšnit“ od začátku letošního roku. „Akreditaci a její certifikát jsme získali na konci minulého roku. Jsme na to opravdu pyšní, protože potvrzuje, že v naší nemocnici se chováme tak,  abychom zajistili pacientům moderní a dobře organizovanou medicínu s maximální možnou mírou předcházení všem rizikům, která se při poskytování zdravotní péče mohou vyskytnout“, říká ředitel nemocnice MUDr. Stanislav Holobrada a zdůrazňuje: „Je to nejen významné ocenění profesionality a práce našich zaměstnanců, ale zejména důležitý signál pro naše pacienty, že jsme bezpečná nemocnice“.

Akreditační audit proběhl v Oblastní nemocnici Příbram v listopadu 2015. Tři nezávislí auditoři Spojené akreditační komise prošli za několik dnů celou nemocnici a kontrolovali plnění několika set akreditačních standardů, které zahrnují veškeré důležité činnosti, související jak s bezprostřední péčí o pacienty, tak s oblastí bezpečného, efektivního a správného řízení nemocnice.

Tým auditorů je složen z lékaře, sestry a odborného technika a každý z nich kontroluje provoz nemocnice ve své oblasti, tedy lékař sleduje průběh a všechny procesy spojené s lékařskou péčí, sestra veškerou činnost v ošetřovatelské péči a technik kontroluje provozně-technické procesy.

Auditoři prověřili nemocnici doslova od hlavy až k patě. Při individuálních inspekcích prošli řady oddělení, například standardní lůžková oddělení, jednotky intenzivní péče, operační sály,  lékárnu, laboratoře, patologii, urgentní příjem, ambulantní ordinace, rehabilitační oddělení či ARO, ale také technické zázemí nemocnice.
Na jednotlivých medicínských pracovištích si inspektoři všímali především, jak je zajištěna bezpečnost pacientů, zda jsou zdravotníci dostatečně kvalifikovaní a průběžně edukováni, zda respektují pacientovo soukromí, jak se předepisují a podávají léky, jak je vedena zdravotnická dokumentace či zda se dodržují hygienické předpisy a kontrolují infekce.Detailně se zabývali zajištěním správné identifikace pacienta, zabezpečením prevence záměny operačního výkonu a strany jeho provedení, úplností zdravotnické dokumentace a přesným zachycením zodpovědností všech zdravotníků podílejících se na léčbě pacienta během jeho pobytu v nemocnici, zejména v oblasti podávání léků, dále zacházením s rizikovými léčivy a skladováním léků. K prověřování funkce těchto procesů si vybrali náhodně zvolené pacienty a sledovali v dokumentaci jejich cestu nemocnicí od příjmu přes různá vyšetření, zákroky či operaci až k propuštění (takzvaná metoda Stopař).     
Nevěnovali se však jen lékařské a ošetřovatelské péči, ale zajímal je i technický provoz nemocnice. Zaměřili se například na kvalitu skladování potravin, dodržování doby jejich trvanlivosti, čistotu kuchyně, mytí nádobí. Chtěli také vědět, zda správně funguje systém přípravy dietních jídel. Prověřovali rovněž nakládání s nemocničním prádlem, s odpadem, došlo i na provoz úklidu a autodopravu. Kontrolovali zdravotnickou techniku a přístroje, ověřovali jejich pravidelnou kontrolu a zabývali se i fungováním nemocničního IT, postupy v krizových situacích a požárním zabezpečením, zabývali se organizačními směrnicemi. Stranou nezůstaly ani personální záležitosti, kontrolovali kvalifikace zaměstnanců, zejména zdravotníků pro výkon jejich činnosti.

„Akreditace pro nás znamená potvrzení základních pilířů, na nichž dlouhodobě stavíme, a těmi jsou kvalita zdravotní péče, bezpečnost jejího poskytování a předcházení možným rizikům“, říká MUDr. Petr Polouček, zástupce ředitele pro lékařskou péči a vysvětluje: „certifikát mimo jiné říká, že toto vše je garantováno dodržováním přesně daných standardů, bez jejichž splnění by akreditace nebyla udělena. Uděluje se vždy na tři roky a potom musí nemocnice znovu procházet kontrolním auditem a akreditaci obhájit, není to tedy nic jednorázového, co bychom měli jednou pro vždy. Za získáním certifikátu se skrývá velké úsilí a velké množství každodenní práce všech zaměstnanců nemocnice a především zdravotníků. Postupují přitom podle přesných pravidel, jejichž smyslem je co možná nejvyšší bezchybnost léčebných procesů a bezpečí pacienta. Na jejím konci má být spokojený a dobře léčený pacient“.




Jitka Kalousková
Referent PR
Oblastní nemocnice Příbram

Další články:

DŮLEŽITÉ kontakty

Infocentrum

318 641 111

NONSTOP

DOSPĚLÍ - POHOTOVOST

318 641 700

PO-PÁ 17:00 - 21:00

SO, NE, svátky 8:00 - 20:00

DĚTI - POHOTOVOST

318 641 050

PO-PÁ 17:00 - 22:00

SO-NE 8:00 - 20:00

ZUBNÍ POHOTOVOST

318 654 705

SO, NE svátky 8:00 - 14:00

Oblastní nemocnice Příbram, a.s.


Gen. R. Tesaříka 80, 261 01 Příbram I.
IČ: 27085031

ID datové schránky: ngiff9u
e-mail: reditelstvi@onp.cz
© 2003 - 2024 Oblastní nemocnice Příbram, a.s. | Použití webů a OOÚ developed by Internet PB s.r.o. & Smartim

Dotazník
spokojenosti
zde >

ONLINE
OBJEDNÁNÍ
zde >

infolinka:

318 641 111
Důležité kontakty >